آقا مالکشان اسلامی(علما و فقهاو……..)جواب بدهند!!!!!!

منتشرشده: 1 اوت 2014 در بدون شرح

Presentation1malekeshi
لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى لَا انْفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِيعٌ علیم(بقره آیه 256)
ترجمه:« در دين هيچ اجبارى نيست . هدايت از گمراهى مشخص شده است . پس هر كس كه به طاغوت كفر ورزد و به خداى ايمان آورد ، به چنان رشتهء استوارى چنگ زده كه گسستنش نباشد . خدا شنوا و داناست»
روشنفکران دینی برای اثبات آزادی عقیده و آزادی بیان در اسلام به امثال چنین آیه ای در قرآن استناد می کنند, بدین نحو که خداوند در قرآن می فرماید: «در دین هیچ اجباری نیست چون راه حق و باطل مشخص شده و هر کس مختاراست به تشخیص خودش از راه حق یا باطل را پیروی کند»
,البته آیات دیگری هم هست که مورد استناد قرار می گیرد ولی چون این آیه صراحت بیشتری دارد و در واقع ستون خیمه استدلال آنان راتشکیل می دهد لازم دانستم نکاتی چند در رابطه با این آیه بیان کنم.
این آیه از دومشکل بزرگ برخوردار است که بدون حل آنها استدلال به آن مخدوش است.
1_ این آیه در سوره بقره و اوایل هجرت محمد به مدینه نازل شده است, شان نزول آیه بدین نحو است:
ابن عباس گوید:«زنان انصار هر گاه بچه شان نمی ماند نذر می کردند که اگر بچه زنده ماند به یهودیان بسپارند موقعی که بنی نظیر به دستور پیامبر از مدینه رانده شدند بچه های انصار نزد یهودیان بودند,انصار گفتند یا رسول الله اولاد ما چه می شود آیه فوق نازل شد و پیامبر فرمود هر کس خواهد یهودی بماند و هر کس خواهد مسلمان شود.»
بنابر این شان نزول این آیه مخصوص همان زمان و مکان بوده و آن حکم مختص کودکان انصار است و نمی توان آن را تعمیم به تمام زمانها و مکان ها داد در متن حدیثی هم که ازسعید بن جبیر گذاشتم این مطلب امده که این آیه مختص قبیله انصار است(نزلت هذه فی الانصار خاصه)
2_و مهمتر از اشکال اول , اشکال دوم است که این آیه توسط آیه 29 سوره توبه به کلی «منسوخ» شده است.
قَاتِلُوا الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَا بِالْيَوْمِ الْآَخِرِ وَلَا يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَلَا يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُوا الْجِزْيَةَ عَنْ يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ
ترجمه:«با كسانى از اهل كتاب كه به خدا و روز قيامت ايمان نمى آورند و چيزهايى را كه خدا و پيامبرش حرام كرده است بر خود حرام نمی كنند و دين حق را نمىپذيرند جنگ كنيد ، تا آن گاه كه به دست خود در عين مذلت جزيه بدهند»
پس بنابر این به هیچ وجه نمیتواند مورد استدلال قرار گیرد,چون حکمش منسوخ شده و فقط برای تزیین به درد می خورد.مثل آیه تحریم شراب که اول می گوید در هنگام نماز شراب ننوشید و آیات بعد این حکم را نسخ می کند و می گوید به کلی شراب حرام است.
جالب اینجاست که بدانید هر آیه ای در قرآن که بویی از تساهل و تسامح می دهد توسط همین آیه نسخ شده, ده ها آیه در قرآن یافتم که درچار همین سرنوشت شدند و استدلال به آنها از اساس باطل است(در پست های بعدی نمونه هایی از آن آیات را ذکر می کنم).
در ضمن کسانی که به این آیه استناد می کنند از دو حال خارج نیستند, یا عالم به منسوخ بودن آن هستند یا جاهل به آن, اگر جاهل هستند که بنابر حدیث رسول الله جایگاهشان دوزخ است و مقعدشان پراز آتش, چون «تفسیر به غیر علم» کردند,و آیات خدا را به ان نحوی که می خواستند و بدون علم تفسیر کردند,و اگر عالم به منسوخ بودن این ایه هستند و همچنان از ناآگاهی مردم استفاده می کنند و به هر نحوی می خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند, که به طور قطع شیاد و حقه بازند و به زودی نزد مردم رسوا می شوند .
پس خلاصه مطلب این شد که: استدلال به این آیه عقیم است از دو جهت 1_ اینکه شان نزول این ایه فقط مختص کودکان انصار است2_ این ایه به کلی منسوخ شده است و به هیچ وجه نمی تواند مورد استدلال قرار گیرد.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s