محمد رسول لولو و حجه الوداع!!!(و بعد از آن محمد رسول الله سقط شد)

منتشرشده: 28 مارس 2014 در بدون شرح

Presentation51ایران من

«أمرت أن أقاتل الناس حتى يشهدوا أن لا إلاه إلا الله وأن محمدا رسول الله ويقيموا الصلاة ويؤتوا الزكاة فإذا فعلوا ذلك عصموا مني دمائهم وأموالهم إلا بحق الإسلام وحسابهم على الله تعالی»

ترجمه:یعنی(از طرف الله) به من امر شده که با مردم بجنگم تازمانی که شهادت به الله و رسالت محمد بدهند و نماز را به پا دارند و زکات را بپردازند,و اگر این کار را کنند جان ومالشان محفوظ است مگر در حقي كه اسلام تعيين كرده است. و سرانجام كار آنان با خداست.

محمد در این حدیث خیلی واضح و به صراحت هدفش را از رسالت بیان کرده, یعنی «مسلمان کردن مردم به زور شمشیر», که اگر مسلمان نشوند خونشان هدر و مالشان مصادره است. به نظر بنده این حدیث یکی از پاشنه های آشیل اسلام است که نشان می دهد ماهیت دعوت اسلام با زور شمشیر و اجبار و کشتار بوده, این حدیث توضیح زیادی لازم ندارد و خود گویاست.

یک نکته:
در ماجرای اهل رده (مرتد شدن اعراب بعد از وفات محمد) مشورتی بین ابوبکر و عمر درباره اهل رده صورت می گیرد , که چه کنند؟! عمر می گوید بنابر این حدیث نمی توانی اهل رده را سرکوب کنی(چون اهل رده مسلمان بودند و طبق این حدیث باید با کسانی که مسلمان نیستند جنگید تا مسلمان شوند), ابوبکر در پاسخ می گوید:«سوگند به خدا، با كساني كه بين نماز و زكات فرق قائل شوند, جهاد خواهم كرد. زيرا زكات،
حق مال است. به خدا سوگند، اگر از دادن بزغاله اي سرباز زنند, در حالي كه آنرا در زمان رسول خدا مي دادند, با آنها خواهم جنگيد. عمر مي گويد: به خدا سوگند، وقتي ديدم كه خداوند به ابوبكر در اين مورد، انشراح صدر، عنايت فرموده است، به حقانيت او پي بردم. »

به عبارت دیگر ابوبکر برای کشتار عظیم اهل رده از همین روایت استفاده کرده که می گوید نماز و زکات فرقی ندارد (یعنی کسی که منکر زکات شود گویا که منکر نماز شده) و بنابراین صورت باید با آنها جنگید تا اصلاح شوند.

نکته دیگر:
در اینترنت سرچ کردم و نظرات ماله کشان را هم نیم نگاهی انداختم, بد نیست ببینید
بعضی می گویند: جنگیدن(در این حدیث که اشاره شد) فقط مختص اعراب است
بعض دیگر می گویند:مختص اهالی جزیره العرب است
بعض دیگر می گویند: مختص کفار غیر اهل کتاب است
بعض دیگر می گویند:مختص کفار محاربین است
بعضی هم پارا فراتر گذاشته و ادعا کرده اند که این حدیث جعلی است چون با آیات قرآن(همچون»ان علیک الا البلاغ & لااکراه فی الدین»و غیره) در تناقض است. :))

فقط یه کلام خطاب به ماله کشان گرامی: اگر محمد می خواست و لازم بود ,خودش کلامش را تخصیص می زد و نیازی نبود که شما بعد از 1400 سال کلام محمد را دگرگون کنید.

نکته دیگر:
«خالد بن سعود البليهد» عضو مجمع سعودیه اهل سنت در 9 پارا گراف این حدیث را شرح داده که پاراگراف اولش حاوی نکات زیباییست براتون میزارم ,می گوید:«این حدیث دلالت بر وجوب قتل کفار, از هر نوعی دارد. همانطور که می فرماید (امرت ان اقاتل الناس) و این حکم منسوخ نشده بلکه باقیست تا روز قیامت و این کشتارانواع کفار را شامل می شود, پس اصل,جنگیدن با آنها است به اندازه استطاعت……..و و این قتال را خداوند قرار داده که وسیله ای برای نشر دین و اظهارش بر تمام زمین باشدو……..»

و منابع…..( این حدیث را در کتب شیعی و سنی, حدیثی, تاریخی,عقیدتی ,تفسیری و غیره می توانید پیدا کنید, لازم به ذکر است که این رفرنسارو خودم تک به تک رجوع کردم و اینایی که مشاهده می کنید یک دهم آن چیزی است که وجود دارد و در واقع گلچین شده است)

کتب تاریخ:
مغازی واقدی ج2 ص 1113(متوفی207)
العثمانیه_جاحظ ص81(متوفی255)
تاریخ یعقوبی جلد2 ص 111 (متوفی284)
ذکر اخبار اصبهان,حافظ اصبهانی ج1 ص167(متوفی430)
تاریخ اسلام ذهبی ج3 ص 27(متوفی748)
البدایه و النهیه ابن کثیر ج6 ص 343(متوفی774)
تاریخ خلفا سیوطی ص83 (متوفی(911)
و…………

کتب سنی:
مسند امام شافعی ص208(متوفی204)
مسند احمد حنبل ج1 ص11(متوفی241)
سنن الدارمی جلد2 ص218(متوفی255)
صحیح بخاری جلد 2ص110(متوفی256)
صحیح مسلم ج1 ص 38(متوفی 261)
سنن ابن ماجه جلد1 ص27(متوفی273)
سنن ابی داوود ج1 ص347(متوفی275)
سنن ترمزی ج 4 ص 117 (متوفی279)
سنن نسائی ج5 ص 14(متوفی303)
و…………

کتب شیعه:
عیون اخبار الرضا شیخ صدوق ج2 ص 70(متوفی 381)
الخلاف شیخ طوسی ج5 ص 330(متوفی460)
المبسوط شیخ طوسی ج7 ص 263(متوفی460)
المهذب قاضی ابن براج ج2 ص454(متوفی481)
المعتبر محقق حلی ج2 ص432(متوفی676)
جامع الخلاف والوفاق ص 229 (متوفی قرن7)
تذکره الفقها علامه حلی ج4 ص315 (متوفی726)
کنز الفوائد عمید الدین اعرج ج3 ص663(متوفی754)
المقاصد العلمیه فی شرح رساله الالفیه, شهید ثانی ص39(متوفی965)
روض الجنان فی شرح ارشاد الاذهان شهید ثانی ج2 ص 646 (متوفی965)
ذخیره المعاد محقق سبزواری ج1 ص 254(متوفی1090)
بحار النوار مجلسی ج30 ص351 وجلد 37 ص 113 وجلد65 ص 242(متوفی1111)
جواهر الکلام شیخ جواهری ج21 ص 116(متوفی 1266)
جامع الاحادیث بروجردی ج26 ص 101(متوفی 1383)
الغدیر علامه امینی ج7 ص163(متوفی 1392
دراسات فی ولایه الفقیه مرحوم منتظری ج3 ص 277
حدیث النبوی بین الروایه والدرایه آیت الله سبحانی ص313 و ص 564
الایمان والکفر فی الکتاب و السنه آیت الله سبحانی ص33
و……………

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s