دراسلام خون را باخون میشویند

منتشرشده: 7 فوریه 2014 در بدون شرح

480255_477936468933897_553840198_n
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَقْتُلُوا الصَّيْدَ وَ أَنْتُمْ حُرُمٌ وَ مَنْ قَتَلَهُ مِنْکُمْ مُتَعَمِّداً فَجَزاءٌ مِثْلُ ما قَتَلَ مِنَ النَّعَمِ يَحْکُمُ بِهِ ذَوا عَدْلٍ مِنْکُمْ هَدْياً بالِغَ الْکَعْبَةِ أَوْ کَفَّارَةٌ طَعامُ مَساکينَ أَوْ عَدْلُ ذلِکَ صِياماً لِيَذُوقَ وَبالَ أَمْرِهِ عَفَا اللَّهُ عَمَّا سَلَفَ وَ مَنْ عادَ فَيَنْتَقِمُ اللَّهُ مِنْهُ وَ اللَّهُ عَزيزٌ ذُو انْتِقامٍ95

ترجمه آیت الله مشکینی
ای کسانی که ایمان آورده اید ، در حالی که محرمید شکار نکشید ، و هر کس از شما آن را عمدا بکشد کفاره ای بر عهده اوست همانند آنچه کشته است ، از جنس چهارپایان ( اهلی ) ، ( مثلا شتر کفاره شتر مرغ ، گاو کفاره گاو کوهی ، و گوسفند کفاره آهو است ) که دو نفر عادل از شما به این همانندی گواهی دهند ، و به عنوان قربانی به ( قربانگاه حریم ) کعبه برسد ، یا کفّاره ای است ( به مقدار قیمت آن حیوان معادل ) طعام دادن به فقرا ، یا برابر آن روزه گرفتن است ( به مقدار قیمت معادل به هر فقیری یک مد بدهد و یا به عدد مدها روزه بگیرد ) تا کیفر کار خود را بچشد. خداوند از گذشته چشم پوشید ( دفعه اول را به واسطه کفّاره بخشید ) و هر کس بازگردد ( دوباره در حرم شکار کند دیگر کفاره ندارد ، لکن ) خدا از او انتقام می گیرد ، و خداوند مقتدر و صاحب انتقام است.

آیت الله مکارم شیرازی
ای کسانی که ایمان آورده اید! در حال احرام ، شکار نکنید ، و هر کس از شما عمداً آن را به قتل برساند ، باید کفاره ای معادل آن از چهارپایان بدهد کفاره ای که دو نفر عادل از شما ، معادل بودن آن را تصدیق کنند و به صورت قربانی به ( حریم ) کعبه برسد یا ( به جای قربانی ، ) اطعام مستمندان کند یا معادل آن ، روزه بگیرد ، تا کیفر کار خود را بچشد. خداوند گذشته را عفو کرده ، ولی هر کس تکرار کند ، خدا از او انتقام می گیرد و خداوند ، توانا و صاحب انتقام است.

آیت‌الله موسوی همدانی (ترجمه‌المیزان)
ای کسانی که ایمان آوردید شکار را نکشید در حالی که شما در احرامید و کسی که از شما عمدا شکاری بکشد کفاره آن نظیر همان شکار است از چهارپایان اهلی ، دو نفر از شما که صاحب عدالتند حکم به آن می کنند ، در حالی که آن کفاره را هدی قرار داده و آن را به کعبه می رساند. یا اینکه کفاره اش طعام دادن به مسکینان و یا به جای اطعام هر مسکین یک روز روزه است تا بچشد کیفر نافرمانی خود را. خداوند گناهان گذشته را عفو کرده است ، و اگر کسی دو باره چنین معصیتی کند پس خدا از او انتقام می گیرد و خداوند عزیز و انتقام گیر است .

استاد الهی قمشه‌ای
ای مؤمنان ، در حال احرام صید را نکشید و هر کس آن را عمداً کشت مثل آن صید را از جنس چهارپایان ، که به مثلیّت آن دو مؤمن عادل حکم کنند ، به عنوان هَدْی به کعبه رساند یا چند مسکین را طعام دهد یا معادل آن روزه بدارد ، تا بچشد عقوبت مخالفتش را. و خدا از گذشته درگذشت ، ولی هر که دیگر بار ( به مخالفت ) باز گردد خدا از وی انتقام می کشد ، و خدا مقتدر و انتقام کشنده است.

استاد مهدی فولادوند
ای کسانی که ایمان آورده اید ، در حالی که مُحرِمید شکار را مکشید ، و هر کس از شما عمداً آن را بکشد ، باید نظیر آنچه کشته است از چهارپایان کفّاره ای بدهد ، که [ نظیر بودن ] آن را دو تن عادل از میان شما تصدیق کنند ، و به صورت قربانی به کعبه برسد. یا به کفّاره [ آن ] مستمندان را خوراک بدهد ، یا معادلش روزه بگیرد ، تا سزای زشتکاری خود را بچشد. خداوند از آنچه در گذشته واقع شده عفو کرده است ، و [ لی ] هر کس تکرار کند خدا از او انتقام می گیرد ، و خداوند ، توانا و صاحب انتقام است.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s